7/18/20

Ditengah Covid-19, Relawan Gerakan Berjaya Berbagi Makanan

Loading...

Lampung Selatan -  Dimas Ronggo Panuntun Ketua Tim Relawan Geber (Gerakan Berjaya) Lampung Selatan yang juga Wakil Sekretaris DPD Golkar Lampung Selatan melakukan Gerakan Berjaya Subuhan dengan berbagi makanan Nasi uduk kepada warga masyarakat desa Sinar Pasmah kec, Candipuro dari dapur umum Rumah Aspirasinya Gerakan Berjaya.

Bersam Tim relawan Gerakan Berjaya  Hi. Tony Eka Chandra dan Hi. Antoni Iman mempunyai tujuan dan niat yang sama untuk membantu masyarakat di tengah pandemi Covid 19. Tim relawan Gerakan berjaya pun tergugah hatinya dan ikut langsung turun membantu masyarakat.

Dimas Ronggo Panuntun mengungkapkan pihaknya termotivasinya untuk melakukan gerakan  Berjaya Subuhan ini dengan membagikan nasi uduk berjaya. Awalnya oleh cawabup Hi Antoni Imam yang sudah lebih dari 100 hari membagikan nasi cinta ke seluruh desa dan sudah beberapa kecamatan.

"Sudah lebih dari 15.000 Nasi Cinta yang di bagikan Cawabup Hi Antoni Imam cawabup kebanggaan kita ini bagikan, dan memang terbukti dengan membagikan nasi cinta sangat membantu masyarakat maka dari itu kita Tim relawan pun ikut turun dan membantu masyarakat demi terwujudnya Lampung Selatan Berjaya," kata dia.

Ketua Tim Relawan yang akrab disapa Dimas seperti biasa ditemani beberapa relawan, kali ini Subariyadi dan Dedi Kurniawan serta tim relawan lainnya.

Saat berkeliling ke dusun membagikan makanan, ketua tim relawan Gerakan Berjaya itu menyempatkan diri berbincang sebentar dan memberikan edukasi mencegah covid-19.

Ia menekankan benar supaya warga mengenakan masker jika beraktivitas di luar rumah. Tim Relawan Gerakan Berjaya  itu juga mendoakan warga agar selalu diberikan kesehatan dan keridaan Allah Swt.

“Sama-sama kita berdoa supaya pandemi covid-19 ini segera berakhir,” tutur Dimas Ronggo Panuntun dan tim relawan Gerakan Berjaya lainnya. (Red/KN)

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.